Mystiskt.

Idag känner jag mig konstig. Blir ni också konstiga när ni råkar bryta mönstret från vardagen? Det är liksom hela ens väsen står på ända när man kommer i ofas. Jag är extremt i ofas just nu, trött men rastlös och pigg. Förvirrad över vilken veckodag det är eller om jag borde sova eller är jag hemma eller jobbar jag? Det är inte alls skönt att vara i ofas. Frågan är om man vaknar imorgon och är i fas igen? Efter en dag i ofas som följer en dag som inte följde mallen nämnvärt.

Det är egentligen bra att kliva ur mallen och göra något oväntat ibland men jag måste säga att roliga saker brukar skapa en obalans som inte alls känns lika obehaglig. Jag vet inte om händelsen i sig påminde mig om något väldigt obehagligt i mitt undermedvetna.

Nu ska jag nog ge upp och sova. Hoppas denna konstiga känsla försvinner.

Förövrigt så tycker sambo att jag smattrar högt på tangenterna när jag skriver. Påminner mig om Up in the air med George Clooney, har ni sett den? Hur hon smattrar målmedvetet på flygplanet? Det är jag. Målmedveten. Smattrande. Med något i sikte.

Godnatt.

Lämna en kommentar